5 Ocak 2011 Çarşamba

Online Terapi Odaları!!!

 



Artık her işimizde teknolojiden yararlanır olduk,  çok da iyi oluyor evet. Ancak çok daha ciddi konularda bundan yararlanmak ne derece doğru? :Hele de söz konusu psikoterapiyse…

Son zamanlarda Türkiye’de de uygulanan online ve telefonda terapi kafamı kurcalıyor açıkçası. İşin ucunda sadece maddiyat seziyorum. Peki nerede kaldı etik kurallar, terapi koşulları, 'şimdi ve burada' kavramları?..

Psikolojik danışmanlık eğitimi almış biri olarak bizlere hep bu kurallar öğretildi, iyi ki de öğretilmiş o ayrı. Bunlar yurt dışında çok uygulanan yöntemler, Türkiye’de yeni yeni duyuluyor sanıyorum. Uygulanma gerekçesi de şu: “İnsanlar psikoloğa gitmekten çekiniyorlar, başka birine tüm özelini anlatmak istemiyorlar. Online ya da telefonda görüşülünce yüz yüze olunmadığı için  istediklerini rahatça anlatıyorlar.”  Ülkemizde insanların psikoloğa gitme konusuna çok sıcak bakmadıkları doğru, bu yüzden bu yöntemi benimseyenler olacaktır. Ancak bu yöntemlerin  tam bir ‘terapi’ işlevi göreceğini sanmıyorum,  hatta ‘terapi’ olarak isimlendirilmesini benimseyemiyorum. Bana göre terapi yüz yüze konuşmak, bir terapi odasını teneffüs etmek, vücut dili, göz kontağı kurmaktır.

İllaki de bu tarz yeni yöntemler uygulanmak isteniyorsa da uzman psikologlar tarafından, etik kurallara son derece bağlı olarak uygulanmalıdır. Aksi taktirde herkes kendisini terapist olarak görmeye başlayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder